Cum poţi rezolva exponenţial la costuri mici provocările de marketing, inovaţie şi atragerea talentelor prin crowdsourcing? Prin parteneriatul nostru cu HeroX, acum şi operatorii români pot accesa această oportunitate şi pot deveni vizibili rapid la nivel naţional şi internaţional, fie că sunt persoane fizice sau organizaţii.

Cum poţi rezolva exponenţial la costuri mici provocările de marketing, inovaţie şi atragerea talentelor prin crowdsourcing?

Prin parteneriatul nostru cu HeroX, acum şi operatorii români pot accesa această oportunitate şi pot deveni vizibili rapid la nivel naţional şi internaţional, fie că sunt persoane fizice sau organizaţii.

“Crowdsourcing is a way of solving problems and producing things by connecting online with people that you otherwise wouldn’t know.”

Luna această am făcut un parteneriat cu platforma globală de crowdsourcing HeroX, una dintre cele mai mari platforme de gen la ora actuală, pentru a oferi jucătorilor români o oportunitate unică de-a atrage cele mai bune idei şi cei mai buni oameni pentru provocările lor, dar şi pentru a se promova la nivel global, pentru a se deschide oportunităţilor internaţionale.

HeroX este copilul XPRIZE Foundation, are în spate fondatori din Sillicon Valley şi a fost înfiinţat în 2013 de Peter Diamandis, challenge designer Emily Fowler şi antreprenorul Christian Cotichini. Dacă Xprize acoperă zona provocărilor mari unde problemele adresate sunt cu impact global şi premiile pleacă de la 1 million de dolari (climate change, environment protection, solving poverty and energy access problems, etc), HeroX e centrată pe probleme specifice, mai mici sau mai mari şi există pentru a permite oricui, persoană sau organizaţie, oriunde în lume, să creeze o provocare care se adresează oricărui tip de problema sau oportunitate, să construiască o comunitate în jurul ei şi să activeze circumstanţele care duc la un breakthrough (descoperire, rezolvarea cea mai bună, etc).

Crowdsourcing-ul înseamnă în esenţă difuzarea unei probleme sau provocări către o diversitate de talente din toată ţară şi din lume, şi atragerea lor în rezolvarea acelei provocări într-un timp dat contra unui premiu monetar şi/sau nemonetar.

Orice provocare din orice domeniu sau industrie poate fi abordată prin crowdsourcing.

Este un instrument al meritocraţiei unde oamenii care oferă cele mai bune idei şi soluţii sunt recunoscuţi, promovaţi şi premiaţi, deseori şi angajaţi, dacă asta vor.

Crowdsourcing-ul este o metodologie şi un canal de transfer de cunoştinţe, iar datorită impactului şi deschiderii pe care o oferă a ajuns şi un extraordinar instrument de marketing. În momentul în care te promovezi încercând să rezolvi o problema angrenând cei mai buni oameni din ţară şi din străinătate, să abordezi o problema activând interesul şi aportul beneficiarilor direcţi, îţi îmbunătăţeşti nu doar imaginea în piaţă, dar deschizi o poartă prin care poţi veni cu soluţii mult mai legitime.

Cele mai multe mari organizaţii din lume au integrat crowdsourcing-ul în departamentele lor de innovation şi change management. Fie că şi-au construit platforme proprii prin care îşi angrenează doar agajatii proprii uneori şi toată lumea alteori, fie că apelează la platforme specializate externe, au înţeles un lucru simplu: există mai multă cunoaştere în jurul organizaţiei decât în interiorul ei, iar această cunoaştere trebuie accesată şi integrată.

Eu activez în piaţă ideilor şi a soluţiilor din 2010 când am interacţionat pentru prima oară cu open innovation (piaţă care foloseşte exclusiv crowdsourcing-ul pentru a rezolva problem şi-a produce inovaţii). Până la ora asta am 5 soluţii premiate, majoritatea în zona integrării noilor tehnologii în feluri inovative care să îmbunătăţească procesele sau care să ofere posibilitatea scalării activităţii, şi un portofoliu de peste 40 de soluţii dezvoltate într-o diversitate de industrii.

Până anul trecut am fost doar problem solver şi pe drumul asta am reuşit să catalizez o comunitate internaţională de campioni în serie prin intermediul proiectului We Are Solvers, pentru că am vrut să aduc în atenţia recrutorilor şi a factorilor decizionali această comunitate, dar şi să oferim pieţei informaţii şi cunoaştere din partea noastră, a jucătorilor câştigători.

Anul trecut am câştigat două provocări una după altă în cadrul HeroX şi mi-au propus să experimentez crowdsourcing-ul şi de partea cealaltă a baricadei, oferindu-mi un job remote de challenge designer pentru o problema globală lansată de guvernul american în parteneriat cu firma de consultanţă Booz Allen Hamilton intitulată “Power the Globe”.

Aşadar am trecut peste noapte de la solution design la challenge design şi am lucrat la construcţia puzzle-ului, a problemei şi nu la rezolvarea lui ca până atunci, o experienţă foarte bogată şi interesantă.

Colaborarea a mers excelent şi mi-am spus: ce-ar fi să poată şi jucătorii români să se expună la modul asta şi să poată accesa această oportunitate prin care îşi rezolva o serie de probleme dintr-o singură lovitură?

Astfel, am început discuţiile cu HeroX pe tema asta şi am produs împreună această posibilitate. Au deschis un pavilion pe platforma lor pentru noi prin care jucătorii români să poată rula probleme şi provocări, atât la nivel naţional, cât şi internaţional şi să poată beneficia de toate serviciile: challenge design, PR prin publicarea problemei lor în publicaţii mari din lume, marketing and ads, evaluatori, etc Respectiv, să poată beneficia de toată metodologia şi serviciile atât la nivel intern (doar în interiorul organizaţiei), cât şi la nivel extern.

Un succes absolut răsunător l-a avut NASA recent când a rulat provocarea Space Poop challenge (prin care a vrut să atragă idei pentru o nouă varianta de costume pentru astronauţi) pentru un premiu de 30.000$ pe care l-a împărţit între primele 3 cele mai bune soluţii din tot ce s-a primit. Challenge-ul a fost distribuit de peste 6000 de ori şi a atras 150 de echipe şi peste 20.000 de creativi şi inovatori din toată lumea. Apoi popularitatea s-a dus că bulgărele de zăpadă prin webinars, podcasts, o serie de articole şi alte lucruri care s-au făcut după, împreună cu câştigătorii.

Se pot lansa probleme şi provocări cu premii de orice nivel, de la câteva sute de euro până la mii şi zeci de mii în funcţie de complexitate.

Acestea pot fi orice: rezolvarea unei părţi dintr-o problema de cercetare (economisind astfel timpul cu “trial and error” prin maparea tehnologiilor existente aflate în diverse faze (deci atragerea inclusiv a celor neoficiale, încă), poveşti şi articole pentru publicaţii/bloguri, filme, video, design pentru diverse provocări de marketing şi publicitate, surveys, idei de proiecte, orice. Posibilităţile sunt infinite.

Rădăcina crowdsourcing-ului modern pleacă din industria Pharma din SUA şi s-a extins viral la toate celelalte industrii. Este o soluţie care a scos accelerat din criză 2007/2008 multe organizaţii mari şi mici, devenind un instrument excelent de operare şi pentru micii operatori şi antreprenori, dar şi pentru guverne şi organizaţiile non-profit.

Voi mai scrie despre lucrurile acestea şi în limba română. Atât WeAreSolvers cât şi HeroX oferă o colectie bogată de articole în engleză pe tema crowdsourcing-ului unde va puteţi informa.

Povestea mea pe drumul inovaţiei si al crowdsourcing-ului o puteţi citi gratuit în limba engleză in Book Shop. Am scris-o tot pentru o provocare lansata pe HeroX de catre HeroX numita Unleash Your Superhero – Your Path to the Prize si am intitulat-o “Hey, you’re a dreamer?”. A luat locul 1. Este o poveste despre transformare si reinventare, despre cum prin self-redesign mi-am schimbat viaţa si o bucată de lume odată cu asta, folosindu-mă in esenţă de principiile design thinking in toate planurile vietii mele.

Reprezentând HeroX pe piaţă românească, crowdsourcing-ul fiind pasiunea mea din ultimii 10 ani, mă bucur nespus că putem oferi acum şi în plan naţional un instrument excelent privind transferul de cunoştinţe, atragerea talentelor şi internaţionalizarea in ritm accelerat. 

Doar imaginaţia este limita.

Accept cu deschidere şi bucurie să explorăm această posibilitate împreună, să ne vedem şi să va povestesc mai multe prin întâlniri faţă în faţă, workshop-uri, etc

Imi puteţi scrie la intelconnector@gmail.com sau contacta pe telefon 0722 856 811.

(articolul a fost publicat pentru prima oara pe site-ul nostru de consultanta si design thinking Kent & Young)

Advertisements

1 Comment

Leave a Comment

  1. Reblogged this on Daydreamer and commented:

    Prin parteneriatul nostru cu HeroX, acum şi operatorii români pot accesa această oportunitate şi pot deveni vizibili rapid la nivel naţional şi internaţional, fie că sunt persoane fizice sau organizaţii.

    “Crowdsourcing is a way of solving problems and producing things by connecting online with people that you otherwise wouldn’t know.”
    Luna această am făcut un parteneriat cu platforma globală de crowdsourcing HeroX, una dintre cele mai mari platforme de gen la ora actuală, pentru a oferi jucătorilor români o oportunitate unică de-a atrage cele mai bune idei şi cei mai buni oameni pentru provocările lor, dar şi pentru a se promova la nivel global, pentru a se deschide oportunităţilor internaţionale.

    HeroX este copilul XPRIZE Foundation, are în spate fondatori din Sillicon Valley şi a fost înfiinţat în 2013 de Peter Diamandis, challenge designer Emily Fowler şi antreprenorul Christian Cotichini. Dacă Xprize acoperă zona provocărilor mari unde problemele adresate sunt cu impact global şi premiile pleacă de la 1 million de dolari (climate change, environment protection, solving poverty and energy access problems, etc), HeroX e centrată pe probleme specifice, mai mici sau mai mari şi există pentru a permite oricui, persoană sau organizaţie, oriunde în lume, să creeze o provocare care se adresează oricărui tip de problema sau oportunitate, să construiască o comunitate în jurul ei şi să activeze circumstanţele care duc la un breakthrough (descoperire, rezolvarea cea mai bună, etc).

    Crowdsourcing-ul înseamnă în esenţă difuzarea unei probleme sau provocări către o diversitate de talente din toată ţară şi din lume, şi atragerea lor în rezolvarea acelei provocări într-un timp dat contra unui premiu monetar şi/sau nemonetar.

    Like

Leave a reply or two. Or your testimonials if you ever worked or interacted with me.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s